Proiect de lecţie
Unitatea de învăţământ: Şcoala Generală
Gimnazială Nr. 2, Timişoara
Data: 19.11.2014
Clasa: a V-a A
Aria curriculară: Limbă
şi comunicare
Obiectul: Limba
şi literatura română
Subiectul: Căprioara de
Emil Gîrleanu-planul
simplu de idei
Student:Ibiş Vanessa Madona
Tipul
de lecţie: lecţie de formare
de priceperi şi deprinderi
Timp:50
de minute
Competenţe generale:
1.Dezvoltarea
capacităţii de receptare a mesajului orale în diverite situaţii de comunicare;
2.Dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului scrise
din texte literare şi nonliterare, în scopuri diverse.
Obiective operaţionale:
01.
Să citească expresiv textul;
02. să construiască mesaje scrise şi orale pornid de la
textul literar;
03.
să dovedească pasiune pentru literatură;
04.
să-şi exprime punctual de vedere clar, concis, argumentându-şi răspunsurile.
Strategia didactică:
Resurse:capacităţi de normale de învăţare ale elevilor;
Loc
de desfăşurare: sală de clasă
Metode şi procedee:
lectura expresivă, conversaţia, problematizarea, învăţarea prin descoperire.
Materiale şi mijloace: Manual,
caiete, portofolii.
Bibliografie:
Ministerul Educaţiei şi Cercetării-Alexandru Crişan, Sofia Dobra, Florentina
Sâmihăian, Manual clasa a VI-a de Limba
română, Editura Humanitas.
Secvenţa lecţiei
|
Timp
|
Ob.
Op.
|
Conţinutul învăţării
|
Strategia
didactică
|
||
Metode
|
Mijloace
|
Forma de organizare
|
||||
1.Momentul introductiv
|
2’
|
Profesorul intră în clasă şi salută elevii. Va face prezenţa notând absenţii
şi va pregăti materialele necesare pentru desfăşurarea activităţii.
|
Conversaţia
|
Catalogul
|
Frontală
|
|
2.Captarea atenţiei
|
3’
|
Profesorul va evalua tema de acasă fiind corectată cu întreaga sală.
|
Conversaţia
|
Frontală
|
||
3.Anunţarea temei şi formularea obiectivelor
|
2’
|
Cadrul didactic va nota titlul lecţiei pe tablă ( Caprioara de Emil
Gîrleanu- planul simplu de idei).
|
Conversaţia
|
Tabla
|
Frontală
|
|
4.Dirijarea învăţării şi obţinerea performanţei
|
35’
|
Profesorul va citi împreună cu elevii textul din manual “Căprioara”
de Emil Gîrleanu de unde va porni întreaga discuţie. Aceasta constă în
creearea unui plan simplu de idei. Profesorul va lua fiecare paragraf în
parte de unde se vor lua ideile principale care pot avea rol în acest plan.
În principal, elevii vor trebui să creeze un plan simplu de dei fiind
îndrumaţi de profesor, pentru a vedea dacă aceştia au reuşit să înţeleagă
textul. După citirea paragrafelor cu atenţie, elevii trebuie să ia ideile
principale pentru a ajuta în creearea planului de idei.
Introducere: Căprioarea merge în pădure împreună cu iedul
ei.
Cuprins: Căprioara îşi învaţă iedul că drumul care îl
aşteaptă va fi dificil şi că lupii sunt cei care îl vor căuta să-l mănânce.
Deaceea căprioara îşi duce iedul în pădure pentru a-l însoţi în iniţierea
acestui drum.
Închiere: Căprioara se sacrifică pentru iedul ei, fiind
mâncată de lupi.
Aceste evenimente vor fi
dezbătute de elevii cu ajutorul profesorului cum văd ei această scurtă
povestitre, ce ar putea învăţa ei din această lectură.
|
Conversaţia
|
Manualul
|
Frontală
|
|
5.Asigurarea feedbackului
|
6’
|
Profesorul le va da elevilor câteva întrebări:
1.Credeţi că căprioara poate fi considerată un erou al acestei
povestiri?
2.Ce aţi face în locul iedului, v-aţi fi întors să vă apăraţi mama?
Iar la final elevii sunt
rugaţi să-ţi imagineze un alt final, cum l-ar vedea ei.
|
Conversaţia
|
Frontală
Individuală
|
||
6.Asigurarea retenţiei şi a transferului
|
2’
|
Se indică tema pentru acasă.
|
Conversaţia
|
Manualul
|
Frontală
|
|
7.Evaluarea
|
1’
|
Se vor nota elevii care au fost activi pe parcursul orei.
|
Conversaţia
|
Catalogul
|
Frontală
|
No comments:
Post a Comment