Monday, May 11, 2015

Proiect de lectie

Proiect de lecţie
Unitatea de învăţământ:  Şcoala Generală Gimnazială Nr. 2, Timişoara
Data: 19.11.2014
Clasa: a V-a A
Aria curriculară: Limbă şi comunicare
Obiectul: Limba şi literatura română
Subiectul: Căprioara de Emil Gîrleanu-planul simplu de idei
Student:Ibiş Vanessa Madona
Tipul de lecţie: lecţie de formare de  priceperi şi deprinderi               
Timp:50 de minute
Competenţe generale:
1.Dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului orale în diverite situaţii de comunicare;
2.Dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului scrise din texte literare şi nonliterare, în scopuri diverse.
Obiective operaţionale:
01. Să citească expresiv textul;
02. să construiască mesaje scrise şi orale pornid de la textul literar;
03. să dovedească pasiune pentru literatură;
04. să-şi exprime punctual de vedere clar, concis, argumentându-şi răspunsurile.
Strategia didactică:
Resurse:capacităţi de normale de învăţare ale elevilor;
                Loc de desfăşurare: sală de clasă
Metode şi procedee: lectura expresivă, conversaţia, problematizarea, învăţarea prin descoperire.
Materiale şi mijloace: Manual, caiete, portofolii.
Bibliografie: Ministerul Educaţiei şi Cercetării-Alexandru Crişan, Sofia Dobra, Florentina Sâmihăian,  Manual clasa a VI-a de Limba română, Editura Humanitas.

Secvenţa lecţiei
Timp
Ob.
Op.
                          Conţinutul învăţării
                 Strategia didactică
Metode
Mijloace
Forma de organizare
1.Momentul introductiv
2’


Profesorul intră în clasă şi salută elevii. Va face prezenţa notând absenţii şi va pregăti materialele necesare pentru desfăşurarea activităţii.

Conversaţia
Catalogul
Frontală
2.Captarea atenţiei
3’


Profesorul va evalua tema de acasă fiind corectată cu întreaga sală.

Conversaţia

Frontală
3.Anunţarea temei şi formularea obiectivelor
2’


Cadrul didactic va nota titlul lecţiei pe tablă ( Caprioara de Emil Gîrleanu- planul simplu de idei).
Conversaţia
Tabla
Frontală
4.Dirijarea învăţării şi obţinerea performanţei
35’


Profesorul va citi împreună cu elevii textul din manual “Căprioara” de Emil Gîrleanu de unde va porni întreaga discuţie. Aceasta constă în creearea unui plan simplu de idei. Profesorul va lua fiecare paragraf în parte de unde se vor lua ideile principale care pot avea rol în acest plan.
În principal, elevii vor trebui să creeze un plan simplu de dei fiind îndrumaţi de profesor, pentru a vedea dacă aceştia au reuşit să înţeleagă textul. După citirea paragrafelor cu atenţie, elevii trebuie să ia ideile principale pentru a ajuta în creearea planului de idei.
Introducere: Căprioarea merge în pădure împreună cu iedul ei.
Cuprins: Căprioara îşi învaţă iedul că drumul care îl aşteaptă va fi dificil şi că lupii sunt cei care îl vor căuta să-l mănânce. Deaceea căprioara îşi duce iedul în pădure pentru a-l însoţi în iniţierea acestui drum.
Închiere: Căprioara se sacrifică pentru iedul ei, fiind mâncată de lupi.
Aceste evenimente vor fi dezbătute de elevii cu ajutorul profesorului cum văd ei această scurtă povestitre, ce ar putea învăţa ei din această lectură.


Conversaţia
Manualul
Frontală
5.Asigurarea feedbackului
6’


Profesorul le va da elevilor câteva întrebări:
1.Credeţi că căprioara poate fi considerată un erou al acestei povestiri?
2.Ce aţi face în locul iedului, v-aţi fi întors să vă apăraţi mama?
 Iar la final elevii sunt rugaţi să-ţi imagineze un alt final, cum l-ar vedea ei.

Conversaţia

Frontală
Individuală
6.Asigurarea retenţiei şi a transferului
2’


Se indică tema pentru acasă.

Conversaţia
Manualul
Frontală
7.Evaluarea
1’


Se vor nota elevii care au fost activi pe parcursul orei.
Conversaţia
Catalogul
Frontală



No comments:

Post a Comment